ICT beheer & ondersteuning

ICT staat geen seconde stil. Ook bij volledig werken in de Cloud van Microsoft 365 is er nog steeds enige beheer noodzakelijk en ondersteuning gewenst. Microsoft komt wekelijks met nieuwe updates en gebruikers kunnen voor verassingen komen te staan. Ook de verschillende apparaten waar gebruikers mee werken kunnen storingen opleveren. Wil je hier geen zorg over hebben, dan doen wij dit graag voor jou! Kijk hier wat we voor jou kunnen betekenen omtrent ICT beheer en ICT ondersteuning.

ICT beheer; controle over devices

ICT staat geen seconde stil. Ook bij volledig werken in de Cloud van Microsoft 365 is er nog steeds enige beheer noodzakelijk. Denk hierbij aan de verschillende apparaten van de gebruikers. Zijn ze up to date? Zijn er geen virussen aanwezig? Met onze diensten kunnen we van afstand jouw apparaten beheren, waardoor jij controle hebt over jouw apparaten.

Managed Device

Met Managed Device beheren we alle apparaten die jouw bedrijf gebruikt. Denk hierbij aan laptops, pc’s, telefoons en tablets. Het beheer van devices kan behoorlijk tijds- en kennisintensief zijn. Wij zorgen pro-actief voor het detecteren van problemen en zorgen zoveel mogelijk op de achtergrond ervoor dat jouw apparaten up-to-date en beveiligd zijn. De afspraken worden geborgd in een service overeenkomst. De voordelen van een Managed Device zijn hieronder beschreven:

  • Managed antivirus, pro-actieve bescherming tegen virussen. Als er een virus wordt aangetroffen zorgen wij ervoor dat die verwijderd wordt.
  • Windows en applicaties updates worden in afstemming met de klant afgedwongen.
  • Hardware management; mocht bijvoorbeeld een harde schijf vol raken, dan wordt dit gesignaleerd.
  • Ondersteuning kan sneller en soepeler verlopen, omdat we makkelijk mee kunnen kijken (uiteraard na expliciete toegang per sessie!).

Microsoft Endpoint Management en Autopilot

Met behulp van Microsoft Endpoint Management kunnen we het beheer over jouw apparaten nog verder verzorgen:

  • Afstand bewaken of jouw apparaten aan minimale beveiligingseisen voldoet (b.v. pincode/wachtwoord; versleutelen van data).
  • Het aanbieden of automatisch installeren van app/applicaties.
  • Het van afstand configureren van systeeminstellingen.
  • Het van afstand wissen van het apparaat of bedrijfsgegevens op het apparaat bij verlies of diefstal.

Met autopilot kunnen we er voor zorgen dat pc’s en laptops automatisch worden voorzien van de juiste configuratie. Hiermee kunnen we zelfs rechtstreeks vanaf onze leveranciers de systemen naar jouw medewerkers sturen en zodra ze hiermee aan de slag gaan worden ze direct automatisch geconfigureerd.

Managed Server

Heeft jouw bedrijf nog een server op locatie staan? Loop jij deze servers nog handmatig door voor een Windows of applicatie update? Met Puur Managed Server werken we samen aan een up-to-date omgeving. Volledige outsourcing kan natuurlijk ook. Zit je te denken om de server in de Cloud te plaatsen? Lees hier dan meer over de Puur Moderne werkplekken! 

ICT ondersteuning

ICT staat geen seconde stil. Ook bij volledig werken in de Cloud van Microsoft 365 is er nog steeds enige ondersteuning gewenst. Denk hierbij aan de wekelijkse updates van het Microsoft 365 platform of vragen van jouw gebruikers. Wil jij het maximale uit Microsoft 365 halen, dan kunnen we de organisatie meenemen in de reis naar de Cloud aan de hand van periodieke overleggen. Wij vinden het belangrijk om vanuit de klant de redeneren en daarom bieden wij onze ondersteuning flexibel aan. Wij helpen onze klanten op een pragmatische manier door ze in kleine stapjes en begrijpelijke taal verder te helpen. Persoonlijk contact en korte lijnen staan bij ons hoog in het vaandel.

Ondersteuning voor jouw organisatie kan door medewerkers van Puur ICT worden verzorgd. Hierbij valt te denken aan:

  • Incidentele ondersteuning;
  • 2e lijn ondersteuning als aanvulling op jouw eigen ICT afdeling;
  • Volledige outsourcing van de ICT ondersteuning;
  • Beheer van jouw servers of (cloud)werkplek;
  • Maandelijkse monitoring en rapportage.

Hieronder kun je meer lezen over onze Helpdesk. Heb je meer vragen over onze ondersteuningsmogelijkheden, laat het vooral weten. Wij helpen graag jouw bedrijf verder.

Helpdesk

Standaard is onze helpdesk beschikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot en met 17:00 uur.

Een optionele stand-by regeling buiten werktijden is ook mogelijk, bijvoorbeeld: ’s avonds tot 20:00 uur en in het weekend vanaf 8:00 uur tot en met 17:00  (uitgezonderd feestdagen).

Puur ICT hanteert de volgende reactie tijden:

  1. Telefoon, reactie binnen 30 minuten bij prioriteit Urgent en Hoog;
  2. Online ticket, reactie binnen 60 minuten bij prioriteit Normaal;
  3. E-mail, reactie binnen 4 uur bij prioriteit Laag;

Afhankelijk van jouw wensen maken we afspraken over de aanmelding van problemen of vragen. We stemmen met jou af wie de ICT contactpersonen zijn die verzoeken of wijzigingen mogen indienen en wie deze mag autoriseren. Tickets worden op basis van nacalculatie verrekend of op basis van een (fair use) ondersteuningscontract in de vorm van een SLA.

Puur ICT behandelt tickets die vallen onder de ondersteuningscontracten conform de volgende prioriteitenlijst:

ImpactPrioriteitOplossingsrichtlijn
Organisatie levelUrgent6 werkuren
Afdeling levelHoog12 werkuren
GebruikerlevelNormaal24 werkuren
VerzoekenLaag48 werkuren

Hulp nodig?

Heb je een vraag omtrent het ICT beheer en ondersteuning? Wij helpen jouw graag, dus stel gerust je vraag!

Ik wil graag vrijblijvend een afspraak maken!

Nu aanvragen

Bekijk hier onze nieuwste blog items!

Hybride werken