Onze visie op de werkplek
De gehele context waarin digitale werkers hun taken uitvoeren is in korte tijd veranderd. Medewerkers zijn gewend om altijd en overal ‘connected’ te zijn, onafhankelijk van het type device (desktop, laptop, smartphone en tablet) hun Facebook, Instagram en Twitter te ‘checken’, berichten te beantwoorden, een post op LinkedIn te plaatsen en noem maar op.
Deze gebruikersmentaliteit is inmiddels ook verlegd naar de digitale werkplek. Werk en vrije tijd zijn meer en meer met elkaar verweven geraakt. Een werkplek is niet meer gebonden aan locatie, tijdstip en apparaat (device), de werkplek is nu omgevormd tot de ‘wijze waarop gewerkt kan worden’.
We leven dus in een meer en meer verbonden wereld. De moderne gebruiker neemt zijn werkplek met zich mee, waar hij of zij ook naartoe gaat en welk toestel hij of zij dan ook gebruikt. Medewerkers gebruiken meerdere apparaten en toestellen, soms zelfs tegelijkertijd, afhankelijk van hun functie, locatie en persoonlijke voorkeur. Het uitgangspunt van de werkplek is dat medewerkers met moderne en kosteneffectieve middelen worden ondersteund in het verrichten van hun werkzaamheden. De werkplek en de achterliggende voorzieningen, zijn afgestemd op de diverse gebruikersgroepen en worden vastgelegd in persona’s. Meer lezen hierover? dat kan hier.