Microsoft Teams bellen als alternatief voor bellen met Skype for Business

Zoals door Microsoft aangekondigd zal het programma Skype for Business per 31 juli 2021 zijn virtuele deuren sluiten. De Skype-consumentenservice en Skype voor Bedrijven Server-producten worden niet beïnvloed door de beëindiging van de Skype voor Bedrijven Online-service. 

De opvolger van Skype for Business is Microsoft Teams. Deze applicatie heeft veel meer mogelijkheden, waaronder de uitgebreide bel functionaliteit. Wij raden aan om als alternatief voor deze oplossing te kiezen. In deze blog vertellen we jou meer over bellen in Microsoft Teams.

Telefonie binnen Microsoft Teams

Zoals eerder vermeld kun je nu ook gebruik maken van telefonie binnen Microsoft Teams. Hoe dit te werk gaat is eigenlijk vrij simpel. Als je al gebruik maakt van Teams om te videobellen en chatten met collega’s, dan heb je de grootste hindernis al gehad. Teams telefonie is namelijk niet veel moeilijker dan normaal bellen via Teams!

Zodra je Teams telefonie aanschaft en de juiste licenties actief hebt in jouw omgeving, krijg je een nieuw tabblad aan de linkerkant, namelijk “Oproepen”. Vanuit hier kun je uitbellen, contacten opzoeken, voicemails beluisteren en nog veel meer.

Functionaliteit Telefonie binnen Microsoft Teams

Auto Attendant
De Auto Attendant staat ook wel bekend als de telefooncentrale. Hier komt het gesprek als eerste binnen, waarbij de Auto Attendant ervoor zorgt dat het gesprek naar de juiste personen wordt omgeleid. Binnen deze Auto Attendant zijn meerdere functionaliteiten mogelijk. Zo kun je gebruik maken van een keuzemenu en kun je vastleggen onder welke werktijden gebeld kan worden. Bij ons kan bijvoorbeeld gebeld worden van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00. Tijdens feestdagen kan worden ingesteld dat bellers na een berichtje worden doorgestuurd naar de Voicemail.

Instellen wachtrij 
Bellen er meerdere mensen tegelijkertijd, dan nemen ze plaats in de wachtrij. Wie als eerste belt, is als eerste aan de beurt. Je kunt er ook voor zorgen dat mensen een x aantal minuten hoeven plaats te nemen in de wachtrij. Zodra de tijd verstreken is, wordt de persoon doorgeschakeld of kun je de voicemail laten inspreken.

Consulting
Moet je even snel iets bespreken met een collega tijdens een gesprek of voor het overschakelen, dan kun je de beller in de wachtstand plaatsen. Op deze manier kun jij de gewenste informatie vergaren en de beller zo goed mogelijk van dienst zijn.

Conference Calling
Met Conference Calling krijg je de mogelijkheid om met meerdere mensen tegelijkertijd te bellen. Op deze manier kun je bijvoorbeeld samen met een collega de klant bellen. Super handig natuurlijk!

Waarom zou ik kiezen voor telefonie binnen Teams?

Microsoft Teams bellen is in ons ogen het beste alternatief voor de gangbare VoIP telefoonoplossingen zoals die tegenwoordig door bijna elk bedrijf wordt gebruikt. Microsoft Teams bellen heeft veel voordelen ten opzichte van deze gangbare telefoonoplossingen, omdat het volledig integreert met Microsoft 365. Hieronder zullen de voordelen worden benoemd. 

  • Alles wat je nodig hebt staat onder één paraplu: Zoals je wellicht weet valt Teams onder de Microsoft 365 suite. Vanuit één applicatie kun je nu bellen, chatten, mailen, een audio of een video sturen. Je kunt dus met één klik vrij communiceren op jouw gewenste manier.
  • Niet worden gestoord tijdens een gesprek: Zoals je hierboven hebt kunnen lezen valt Teams onder de Microsoft 365 suite. Hierdoor heeft Teams een koppeling met jouw Outlook agenda. Als je van 14:00 tot 15:00 een meeting hebt en je wordt om 14:20 gebeld, dan weet Teams dat je in gesprek bent en ontvangt de beller jouw voicemail.
  • Alle collega’s binnen handbereik: De voordelen van Microsoft Teams hebben zich inmiddels wel bewezen. Zelfs op afstand kun jij jouw collega’s met slechts 1 klik bereiken. Met Hosted VoIP breid je echter de mogelijkheden van Teams nog verder uit.
  • Volledige integratie met Microsoft 365 CRM: Microsoft 365 CRM is een module van Puur ICT waarin accounts en contactpersonen kunnen worden opgeslagen. Deze module integreert volledig met Outlook- en Teams contactpersonen. Dit levert grote voordelen op, omdat alle telefoonnummers centraal beschikbaar zijn voor al jouw collega’s. Als bijvoorbeeld collega A een contactpersoon + telefoonnummer toevoegt in Microsoft 365 CRM, dan zijn deze gegevens meteen beschikbaar voor iedere medewerker in Outlook, Teams bellen, maar ook op jouw mobiele telefoon.  
  • 60% goedkoper dan een gewoon telefoontje: Het grootste voordeel voor telefoneren binnen Teams is dat het 60% goedkoper is. Wij vertellen graag hoe dit kan.😊
  • Veilig en vertrouwd: Waarschijnlijk maak je al gebruik van Microsoft Teams. Daarom zal er voor jouw medewerkers weinig gaan veranderen. Het gebruikersgemak wordt alleen maar verhoogd, omdat ze nu ook kunnen bellen vanuit de vertrouwde omgeving.

Zoals je hebt kunnen lezen is er veel mogelijk binnen Telefoneren in Teams. Daarnaast levert deze oplossing vele voordelen op. Meer weten over bellen in Teams? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Ik wil graag meer weten over bellen in Teams