Power Apps gebruiken in Microsoft Teams

Power Apps kunnen het werken een stuk makkelijker maken, bijvoorbeeld met een uren app snel uren registreren of met een verlof app makkelijk verlof aanvragen. Deze apps zijn via het Power App Portal altijd te bereiken, maar dit kan nog makkelijker.

Via de Power App Portal kunnen apps simpel worden toegevoegd aan Microsoft Teams. Zo is toegang tot de apps tijdens het dagelijks werk nog makkelijker. Apps die je veel gebruikt, kunnen worden toegevoegd in het linker menu in Teams.

Power App toevoegen aan menu in Teams

  1. Ga in de Power App Portal naar de app die jij in teams wil kunnen bereiken
  2. Klik op de drie puntjes naast de app.
  3. Kies de optie ‘Toevoegen aan Teams’.
  4. Kies nogmaals de optie ‘Toevoegen aan Teams’ in de pop-up rechts.
  5. Laat de browser de Teams applicatie openen.
  6. De app kan meteen worden gebruikt

Elke app waar de gebruiker toegang tot heeft kan worden toegevoegd aan Teams. Als een app niet meer wordt gebruikt, kan deze ook weer makkelijk worden verwijderd. Door met de rechtermuisknop op de app te klikken en te kiezen voor ‘Losmaken’ wordt de app weer uit het menu weg gehaald. Deze kan dan natuurlijk nog wel bereikt worden via de Power App Portal.