Office Sjablonen in Office 365
Sinds kort biedt Microsoft de mogelijkheid om via office 365 eigen gemaakte Word of PowerPoint sjablonen (templates) centraal te beheren en te distribueren binnen de office 365 omgeving.
In een traditioneel netwerk was dit al mogelijkheid door in Word, Excel of PowerPoint aan te geven waar de werkgroep sjablonen staan. In een moderne Microsoft Cloud omgeving was deze functionaliteit nog niet beschikbaar zonder gebruik te maken van extra ‘thrid-pary’ oplossingen. Maar sinds kort heeft Microsoft deze functie in de Cloud beschikbaar gemaakt en kan Puur ICT deze functionaliteit voor je inrichten.
Binnen SharePoint wordt een sjablonen bibliotheek aangemaakt welke als opslagplaats geldt voor de sjablonen. Eenmaal geplaatste sjablonen zijn dan beschikbaar binnen Office en kunnen vanuit hier gebruikt worden voor uw brief, memo of rapport. Nieuwe sjablonen zijn eenvoudig toe te voegen en bestaande sjablonen kunnen eenvoudig worden aangepast.
Wij kunnen nu je eigen ontworpen sjablonen, in de cloud distribueren naar medewerkers in de organisatie. Voorbeelden waarvoor dit handig kan zijn, zijn: offertes, rapportages, handleidingen, samenvattingen, brieven, brochures, uitnodigen, standaard mails, etc.