Hybride werken

“Terug naar het oude normaal of blijven bij het nieuwe normaal?”

Hybride werken

Je zult het ongetwijfeld in het nieuws hebben meegekregen; Vanaf 25 september 2021 is het advies om thuis te werken als het kan en te werken op kantoor als dat nodig is. Doordat de coronabesmettingen dusdanig dalen is het straks niet meer verplicht om thuis te werken. Waar kiest jouw bedrijf voor? Thuis werken, weer op kantoor werken of hybride werken? Hybride werken betekent dat je zelf kunt kiezen vanaf welke locatie jouw werk plaatsvindt. Heel concreet: als je met je collega’s in een vergadering zit kan het dus zijn dat jij en een collega op kantoor zijn en anderen via Teams de vergadering bijwonen.

Wij adviseren om goed na te denken over de aspecten die bij Hybride werken komen kijken. De keuzes die je vandaag maakt, zullen in de komende jaren een impact hebben op je organisatie. Hybride werken heeft zeker voordelen ten aanzien van reistijd en dus reiskosten, kantoorkosten etc. Maar er zijn ook nadelen te benoemen, met name “social distancing” is een term die je hierbij veelal hoort.

Met het team van Puur ICT hebben we een week gewerkt vanuit Portugal om aan te tonen dat je altijd, overal en op ieder gewenst apparaat toegang tot je bestanden kunt hebben. Ook zien we een nieuwe trend in 2021: ”Ik wil zelf beslissen waar, wanneer en hoe ik ga werken.” Naast de Teambuilding en het versterken van onze visie, hebben we in de Puur werkweek ervaren wat de betekenis van hybride werken is.

Er zijn al veel blogs te vinden over hybride werken, maar in deze reeks blogs delen wij onze eigen ervaringen, waardoor jij als organisatie een weloverwogen keuze kunt maken.

Webinar over Hybride werken

In deze reeks blogs delen wij onze eigen ervaringen en geven we tips, waardoor jij als organisatie een weloverwogen keuze kunt maken omtrent Hybride werken. Iedere week zal er een nieuw blog worden gepubliceerd. De volgende onderwerpen worden hierin meegenomen:

  • Wat is de visie van jouw bedrijf?
  • Hoe richt jij de thuiswerkplek in?
  • Welke security/beveiliging onderdelen zijn van belang?
  • Hoe richt jij jouw kantoor in?
  • Waar ligt de grens tussen flexibiliteit en structuur?
  • Hoe verbind je mensen fysiek en digitaal?
  • Ga in gesprek met werknemers;
  • De Reservering applicatie;
  • De werktijden;

Tevens geven wij vrijdag 1 oktober om 9:30 een Webinar over Hybride werken. Hierin zullen we bovenstaande onderwerpen ook meenemen. Klinkt dit interessant voor jou? Schrijf ja dan hier in!

Ik ben graag aanwezig bij het Webinar!

Schrijf je hier in